Etihad Airways Virtual Interview

Etihad Airways Virtual Interview @ Online June 25 2025


Etihad Airways Virtual Interview

June 25 2025

Place: Online

参加者

22−25人いました

90%現役もしくはExクルー

Introduction

パワーポイントとビデオを見せてもらって、所々質問されました。

Why do u think safety awareness is important role for cabin crew?

What’s is OTP stand for?

What’s the core of etihad?

Have u been to Abū Dhabī?

挙手制だったので、2回答えました。ここでよく答えてる人が多くファイナルに残ってた印象です。

私の答えたのは

Safety (to deal with any difficult situations we might face during flight, it’s important for us to review and follow procedures to deliver safe environments for our guests )

OTP(I believe otp stands for on time performance. OTP is very important however I also believe that safety comes first before on time performance.)

ここからリクルーターはイケメン男性のChristopherという方。

Skin Check

スキンチェックに1人ずつ呼ばれる前に、男性はネクタイを緩めておくように。ジャケットを着てる方は脱ぐように指示がありました。

タトゥー、スカーをカメラの前で簡単にチェックされました。

片手ずつ見た後、左右首、首の後ろをチェックされます。

その後立つように指示があり全身見られました。

1 to 1 Question

Tell me about yourself?

Why do wanna quit your current airline and join Etihad?

練習していた通り笑顔で話せました☺️エアアジアがLCCでいろいろ限られてると言ったら、頷いてました。

終わったら2時間以内に通過かどうかのメールが来るとのことでした。

2時間後メールが届いて、10分後のファイナルに参加するように。

リンクが送られてきました。

ファイナルインタビューの前に、

もっと細かな会社のベネフィットや、トレーニングの内容についてのプレゼンがありました。

その中でもまた質問される機会がありました。

Have u been to Abū Dhabī?

I had opportunity to visit Abū Dhabī and I was very amazed with シェイクザイード🕌 and as I was dreaming to become cabin crew in etihad I was very impressed and now I’m very excited to move to Abū Dhabī.のような事を言いました。

他にも答えたい人がいましたが、私だけ指されて次のスライドに進みました。

ファイナルに行く前にみんなと雑談する時間があったので、どの会社で働いてるか、どこに住んでるかなど楽しく話しました。

他の女の子たちから肌ケア何してるか聞かれたので、みんなで受かったら教えてあげるーみたいな話をしていたのですが、面接官の1人(私のリクルーター)は聞いていたようで、私もスキンケア教えてもらいたい!とファイナルインタビューの最初に言われました。

常に誰かしら待合室も見ているようです。

ファイナルインタビューは住んでる人の時間が夜中の人から始まり、この方達はChristopherだったのですが、私は女性の面接官に呼ばれました。

スキンチェックもう一度ありました。今度はすごく厳しく見られて、どこでどうしてできたか聞かれた傷もありました。

もう一度全身見られました。

Question

Can u pls tell me again why u wanna transfer to Etihad from AirAsia? 

How do you see yourself to the commitment to Etihad airways?

ここで自分がhow I care for all guests の話で子供連れの客に手厚いケアをした話をしだしたら止められて、what you really commit to Etihad?と聞き直されたので、safety awareness について話しました。 medical emergency の話を短めに少し変えて話しました。

マニュアルをreview してprocedureをfollowしつつ、チームとして一丸となってエティハドでもどんなdifficult なシチュエーションも乗り越えたいと答えたら大丈夫そうでした。

Tell us how you deal with your colleague when you have a conflict.

Rolling eyes の話をしてprofessionally and effectively にコミュニケーションしていきたいと話したら、実際にどうやってクルーに話しかけたのか聞かれたので、I’ve talked to my colleagues away from our guests. Ofc I’ve listened what made her doing it however I had to disagree and I’ve talked to her let’s be nice and bring positive energy since we’re working as cabin crew. 

Great feedback from how I was accommodating the guests とかそのような事で締めました。

Role Play

The meal was served with plastic wrap accidentally.

リクルーターがお客さん役で、私がキャビンクルー役としてやりました。

I understand your concern.

I do apologize for any inconvenience caused and made you disappointed.

I’d like to offer complimentary snacks or our signature cocktail if you would like to have?

オレンジジュースだけでいいと。

we can offer u something signature soft drink 言ったけどオレンジジュースだけでいいと。

その後、it’s my first time flying with Etihad and I’m so disappointed. I’m afraid if I can eat safely anything to be served..

I understand but I will make sure that anything we’re going to serve will not have any problems.

I do apologize again for made you disappointed.

If there’s anything I can assist I’ll be there and I’m willing to assist you anytime. 

I hope you will enjoy our flight.

Thank you

以上です😊

エティハドは知っていくうちにすごくいい会社だと思いました😊😊以前に教えてもらった事を発揮できてよかったですー!!